[seo-breadcrumbs]

Comisia Europeană investește 185,9 milioane de Euro în promovarea produselor agroalimentare sustenabile în 2024

Comisia Europeană investește 185,9 milioane de Euro în promovarea produselor agroalimentare sustenabile în 2024

 

Într-un pas semnificativ către promovarea alimentelor durabile și de înaltă calitate, Comisia Europeană a anunțat alocarea unui buget impresionant de 185,9 milioane de euro pentru activități de promovare în 2024. Această inițiativă este menită să sprijine producătorii din UE, dezvoltarea de noi oportunități de piață și consolidarea prezenței produselor agroalimentare pe piața internă și cea globală.

 

Cum se desfășoară procesul?

 

Perioada de depunere a propunerilor pentru campaniile din 2024 este între 18 ianuarie și 14 mai, gestionată de Agenția Executivă Europeană de Cercetare (REA). Organizații din domeniul comerțului, producători și grupuri agroalimentare sunt eligibile să aplice pentru finanțare și să își depună propunerile.

 

 

Click aici (https://rea.ec.europa.eu/funding-and-grants/promotion-agricultural-products-0/calls-proposals-promotion-agricultural-products_en) pentru detalii privind cronologia evenimentelor procesului de depunere din perioada următoare.

 

Bugetul va susține campanii de promovare în UE și în țările terțe, împărțit astfel: 81,3 milioane de euro pentru piața internă și 85,1 milioane de euro pentru promovarea în străinătate. Principalele ținte pentru campaniile externe includ China, Japonia, Coreea de Sud, Singapore și America de Nord. Regatul Unit rămâne una dintre principalele piețe de export pentru produsele agroalimentare din UE, absorbind peste 20% din exporturile UE27.

 

Un aspect semnificativ al acestei inițiative este focusul pe produsele provenite din practici agricole durabile.

 

Campaniile selectate în 2024 vor pune în valoare produsele care contribuie la reducerea dependenței de pesticide și antimicrobiene, minimizarea poluării prin fertilizare și apă, scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră și îmbunătățirea bunăstării animalelor.

62 de milioane de euro vor fi alocate în mod specific unor astfel de produse agroalimentare produse în mod durabil, inclusiv 42 de milioane de euro pentru produse ecologice.

 

 

Comentarii

Fii primul care lasa un comentariu

Lasă un răspuns

doua zeci − nouasprezece =

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Comisia Europeană investește 185,9 milioane de Euro în promovarea produselor agroalimentare sustenabile în 2024   Într-un pas semnificativ către promovarea alimentelor durabile și de înaltă calitate, Comisia Europeană a anunțat alocarea unui buget impresionant de 185,9 milioane de euro pentru activități de promovare în 2024. Această inițiativă este menită să sprijine producătorii din UE, dezvoltarea de noi oportunități de piață și consolidarea prezenței produselor agroalimentare pe piața internă și cea globală.   Cum se desfășoară procesul?   Perioada de depunere a propunerilor pentru campaniile din 2024 este între 18 ianuarie și 14 mai, gestionată de Agenția Executivă Europeană de Cercetare (REA). Organizații din domeniul comerțului, producători și grupuri agroalimentare sunt eligibile să aplice pentru finanțare și să își depună propunerile.     Click aici (https://rea.ec.europa.eu/funding-and-grants/promotion-agricultural-products-0/calls-proposals-promotion-agricultural-products_en) pentru detalii privind cronologia evenimentelor procesului de depunere din perioada următoare.   Bugetul va susține campanii de promovare în UE și în țările terțe, împărțit astfel: 81,3 milioane de euro pentru piața internă și 85,1 milioane de euro pentru promovarea în străinătate. Principalele ținte pentru campaniile externe includ China, Japonia, Coreea de Sud, Singapore și America de Nord. Regatul Unit rămâne una dintre principalele piețe de export pentru produsele agroalimentare din UE, absorbind peste 20% din exporturile UE27.   Un aspect semnificativ al acestei inițiative este focusul pe produsele provenite din practici agricole durabile.   Campaniile selectate în 2024 vor pune în valoare produsele care contribuie la reducerea dependenței de pesticide și antimicrobiene, minimizarea poluării prin fertilizare și apă, scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră și îmbunătățirea bunăstării animalelor. 62 de milioane de euro vor fi alocate în mod specific unor astfel de produse agroalimentare produse în mod durabil, inclusiv 42 de milioane de euro pentru produse ecologice.