[seo-breadcrumbs]

Consumatorii români sunt atenți la etichete, se feresc de zahăr, OMG și grăsimi

Românii sunt atenți (ponderea lor fiind peste cea globală), când citesc etichetele produselor la cantitatea de zahăr și ingredientele modificate genetic, dar și la conținutul de grăsimi.

Aproape jumătate dintre consumatori, la nivel global, declară că iau în calcul în primul rând ca produsele să fie fără zahar și fără ingrediente modificate genetic. Românii sunt și ei atenți la acest din urmă aspect, dar și la conținutul redus de grăsimi (55% pentru ambele). Următorii factori foarte importanți în cazul a jumătate dintre români sunt “ingredientele organice” sau “conţinutul redus de zahăr.”

Global, produsele cu conținut scăzut de sodiu sau de sare, ocupă locul trei în top, cu 45%. Următoarele în clasament, la egalitate (cu 44%) sunt produsele ecologice, cele cu conținut scăzut de grăsimi sau fără grăsimi și produsele cu adaos de vitamine sau minerale.

Românii au acordat o importanță mai mare tuturor criteriilor analizate față de media globală, astfel că, cel puţin la nivel declarativ, românii sunt mai atenți la ce consumă, față de majoritatea țărilor analizate, fiind preocupați de sănătatea lor și a familiilor lor.

Așa cum era de așteptat, persoanele din gospodăriile cu venituri mari au acordat o importanță mai mare tuturor acestor caracteristici, comparativ cu gospodăriile cu venituri mai mici.

În rândul gospodăriilor cu venituri ridicate, cele mai importante caracteristici legate de conținut sunt: fără organisme modificate genetic (55%), cu conținut redus de zahăr sau fără zahăr (54%) și conținut redus de sodiu sau de sare (52%).

În cazul celor cu venituri scăzute, procentele sunt semnificativ mai mici, iar cei mai importanți factori se referă la: organismele modificate genetic (44%), la conținutul de zahăr (43%) și la produsele ecologice și cele îmbogăţite cu vitamine sau minerale (41%).

România se află pe a doua poziție pentru cinci dintre caracteristicile studiului: fără organisme modificate genetic, fără grăsimi, proveniență locală, conținut de pre – sau probiotice și fără gluten. La alte trei aspecte deținem locul al treilea in top: produse organice, îmbogățite cu vitamine sau minerale și fără sodiu sau sare.

Sursa: http://www.mediafax.ro/social/studiu-contrar-opiniilor-romanii-sunt-atenti-la-etichete-se-feresc-de-zahar-omg-si-grasimi-16813229

Comentarii

Fii primul care lasa un comentariu

Lasă un răspuns